Wyższe odszkodowanie komunikacyjne- jak je uzyskać? - Odzyskiwator
Wszystko co musisz wiedzieć o dopłacie do odszkodowania

Wyższe odszkodowanie komunikacyjne- jak je uzyskać?

Jeśli nie jesteś zadowolony z odszkodowania wypłaconego przez zakład ubezpieczeń i chcesz uzyskać wyższe odszkodowanie, ten artykuł jest dla Ciebie. Dowiesz się z niego o ważnych kwestiach, takich jak sposób ustalania wysokości dopłaty, warunki wymagane do jej uzyskania oraz jak uzyskać dopłatę w przypadku własnego roszczenia odszkodowawczego.

Czym jest dopłata do odszkodowania?

Dopłata do odszkodowania to świadczenie pieniężne, które otrzymujemy w wyniku sprzedaży prawa własności do wypadku komunikacyjnego. Potocznie nazywane jest odkupem szkody ponieważ prawo do szkody możemy sprzedać dopiero wtedy, gdy otrzymaliśmy już rekompensatę.

Dopłata do odszkodowania a ubezpieczenie kompleksowe

Warunki, które należy spełnić, aby otrzymać dopłatę do odszkodowania z ubezpieczenia OC osoby odpowiedzialnej za wypadek, dotyczą również własnych roszczeń odszkodowawczych. Jednak w przypadku roszczeń z ubezpieczenia kompleksowego znaczenie mają również ogólne warunki ubezpieczenia (OWU), które są ustalane indywidualnie dla każdej polisy. Poza zapisami znajdującymi się w większości polis kompleksowych, które mówią o tym, że ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności w przypadku rażącego niedbalstwa, np. zgubienia kluczyków do samochodu czy prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu, istnieją liczne zapisy ustalone z agentem.

Do tych postanowień należą między innymi:

  • opcje pomocy drogowej
  • limit na holowanie
  • amortyzacja części
  • pojazd zastępczy
  • stała wartość pojazdu
  • wysokość sumy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.

Z tych powodów ustalenie wysokości dopłaty do odszkodowania komunikacyjnego w roszczeniach z tytułu szkód własnych jest skomplikowane i obwarowane wieloma ograniczeniami. Skutkuje to wydłużeniem okresu weryfikacji, a niekiedy blokuje możliwość odkupu szkody.

Jak przebiega proces uzyskania dopłaty do odszkodowania komunikacyjnego?

 

  1. Klient kontaktuje się z nami w sprawie odkupu szkody
  2. Wysyłamy listę dokumentów niezbędnych do weryfikacji roszczenia.
  3. Po otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów przystępujemy do wyliczenia roszczenia. W razie braku niezbędnych informacji, uzyskujemy je od ubezpieczyciela z upoważnienia klienta lub klient może je uzyskać samodzielnie, co jest szybszym sposobem.
  4. Jeśli po weryfikacji roszczenia widzimy, że odszkodowanie zostało zaniżone, wyrażamy chęć zakupu prawa do szkody za określoną kwotę.
  5. Gdy klient zgadza się na naszą ofertę, szybko i łatwo zawieramy umowę
  6. Weryfikujemy stan faktyczny szkody w towarzystwie ubezpieczeniowym, tj. informacje o historii pojazdu, czy była zawarta ugoda, wysokość odszkodowania i inne.
  7. Jeśli klient przekazał nam dokładne informacje o szkodzie i pojeździe, proces weryfikacji przebiega pozytywnie, a następnie przelewamy pieniądze na konto Klienta.

Cały proces od momentu otrzymania dokumentacji szkodowej do uzyskania wyższego odszkodowania może zamknąć się w kilku dniach. Zdarzają się jednak przypadki, że ubezpieczyciel utrudnia uzyskanie niezbędnych dokumentów i cały proces wydłuża się kilkukrotnie.

Na jakiej podstawie szacowana jest kwota dopłaty?

Kwota, którą proponujemy za prawo do szkody zawsze jest ustalana indywidualnie, ponieważ wpływa na nią wiele czynników.

  • wysokość zaniżenia wartości w roszczeniu
  • ryzyko związane ze szkodą całkowitą
  • historia pojazdu
  • wartość rynkowa pojazdu
  • koszt naprawy
  • możliwość naprawy pojazdu
  • sytuację klienta

Dlatego zanim zaproponujemy ofertę odkupu szkody, dokładnie analizujemy wszystkie niezbędne dokumenty i przeprowadzamy dokładną weryfikację roszczenia, aby mieć pewność, że proponowana przez nas oferta jest uczciwa i przejrzysta.

Jak firmy ubezpieczeniowe zmniejszają wypłaty za szkody samochodowe?

Towarzystwa ubezpieczeniowe mają kilka sposobów na obniżenie wypłat za szkody samochodowe. Jedną z powszechnych praktyk jest stosowanie niższych stawek za robociznę niż te obowiązujące na rynku przy naprawach mechanicznych i lakierowaniu. W rzadkich przypadkach może być również zaniżona liczba roboczogodzin wymaganych do wykonania naprawy. Zamiast stosować oryginalne części (O), firmy ubezpieczeniowe w swoich kosztorysach często używają niskiej jakości części zamiennych. Jednak tylko części oznaczone jako „Q” mają wystarczającą jakość, aby służyć jako pełnoprawne zamienniki.

Celem odszkodowania jest wyrównanie straty finansowej spowodowanej wypadkiem drogowym. Dlatego naprawa samochodu przy użyciu nowych oryginalnych części nie zawsze jest właściwym podejściem. W zależności od wielu czynników, kosztorysy mogą obejmować części zamienne różnych kategorii jakościowych, jak również części nowe. W niektórych przypadkach należy również uwzględnić części akcesoryjne (spojlery, felgi, nagłośnienie itp.), a ich wycena może być trudna ze względu na rzadkość występowania i subiektywną wartość.

Szacowanie wartości pojazdu

Oszacowanie wartości samochodu jest niezwykle istotnym elementem oceny strat całkowitych. Istnieje możliwość, że nieprawidłowa wycena samochodu może spowodować zakwalifikowanie szkody jako częściowej, co ma ogromny wpływ na wysokość odszkodowania. Na wycenę samochodu ma wpływ wiele czynników. Często ich wartość ubezpieczyciel określa nieprawidłowo, co może znacznie obniżyć ogólną wartość pojazdu.

Ryzyko związane ze szkodami całkowitymi

Szkodę z ubezpieczenia OC sprawcy uznaje się za całkowitą, gdy koszt naprawy samochodu przekracza jego wartość. Natomiast w przypadku ubezpieczenia kompleksowego koszt naprawy musi przekroczyć jedynie 70% wartości samochodu. Szkody całkowite są korzystne dla towarzystw ubezpieczeniowych, ponieważ w takich przypadkach wypłacają one niewielkie odszkodowanie. Obliczają je poprzez odjęcie wartości wraku od wartości samochodu sprzed szkody. Jeśli szkoda została zakwalifikowana jako częściowa, może się okazać, że wysokie odszkodowanie należy się za pokrycie rozległych szkód. W przypadku szkód całkowitych towarzystwa ubezpieczeniowe zaniżają wartość samochodu przed szkodą i zawyżają wartość wraku, co skutkuje znacznie niższym odszkodowaniem. Nasza firma szczegółowo analizuje wszystkie te czynniki.555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555525

Historia pojazdu – ważny aspekt uzyskania odszkodowania

Historia pojazdu jest ważna zarówno w przypadku szkód częściowych, jak i całkowitych. Od tego, co działo się z samochodem w trakcie jego eksploatacji, jakości części użytych do naprawy.  Wycena samochodu przed i po szkodzie także ma znaczenie. Ważnym czynnikiem jest to, czy samochód został sprowadzony i skąd. Czy był wcześniej uszkodzony, a jeśli tak, to w jaki sposób został naprawiony.

Dlaczego warto skorzystać z opcji odkupu szkody?

 

Podstawową zaletą odszkodowania za roszczenia ubezpieczeniowe jest to, że Klient nie ponosi żadnego ryzyka związanego ze sprawą. Kiedy stajemy się właścicielami sprawy i wnosimy pozew przeciwko ubezpieczycielowi, robimy to wyłącznie w imieniu firmy i w żaden sposób nie angażujemy Klienta.

Załóżmy, że klient chce dochodzić swoich praw w sądzie na własną rękę. Oczywiście może to zrobić, a my nawet oferujemy prowadzenie sprawy w Jego imieniu. Należy jednak pamiętać, że w tym przypadku to Klient ponosi ryzyko przegrania sprawy, a nie my.

Szukasz sposobu na uzyskanie dodatkowej pomocy finansowej w związku z odszkodowaniem komunikacyjnym? Skontaktuj się z nami drogą telefoniczną lub mailową. W przypadku posiadania dokumentacji dotyczącej szkody, możesz przesłać ją na adres biuro@odzyskiwator.pl lub wypełnić formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie internetowej.

Scroll to Top